Styremøte Drøbak Hundeklubb 5. november 2024

Postet av Drøbak Hundeklubb den 6. Nov 2024

Styremøte Drøbak Hundeklubb 

Dato:  / Sted: 05.11.2024 / Drøbak hundehall

Møte nummer 11 – 2024



Deltagere: 

Kjersti P, Kjersti Ø, Tone, Birgitte, Mette, Tina, Bettina, Carina, Merethe, Wenche

Meldt forfall:


Ikke møtt:


Referent: 

Wenche

Møtestart: 

19:00

Møteslutt: 

21:00




Sak

Ansvar

Frist

1

Godkjenning av møteinnkalling og saksliste:

  • Godkjent

Kjersti


2

Budsjett 2025 - hytte og hall:

  • Se vedlegg Hyttebudsjett

  • Se vedlegg Hallbudsjett

Eva/Birgitte


3

Forslag til priser og honorar 2024/2025:

  • Se eget internt vedlegg

  • Alle i styret og instruktører skal fra 2025 betale medlemskap i klubben

Mette


4

Web:

  • Begynner å bli klart: medlemslister, halllister, påmelding kurs og trening, ventelister

Kjersti


5

Sende inn endring til NKK med sporing

  • er sendt inn

Kjersti


6

Kloakk og strøm:

  • Minirenseanlegg til gråvann

  • Tina (samboer) ordner med jordfeil

Eva/

Tina


7

Organisering ansvar dokument:

  • Alle leser igjennom og vi går igjennom på neste styremøte. Innspill til Mette før 15/11 - se dokument på fb, styregruppen

Mette


8

Instruktørutdannelse: 

  • Geir Ottesen (NKK) 

  • Datoer kommer:

Kjersti/

Merethe





9

Vaktmester på hytta:

  • Trenger en handy person - legge ut på fb

Alle


10

Annet:

  • Alle komiteer skal levere liste med behov for utstyr innen 15.12.2024








Styremøte Drøbak Hundeklubb 8. oktober 2024

Postet av Drøbak Hundeklubb den 12. Okt 2024

Styremøte Drøbak Hundeklubb Dato: 08.10.2024 / Sted: Drøbak Hundehall

Møte nummer 9 – 2024

Deltagere:     Merethe, Bettina, Tone, Kjersti, Birgitte, Mette, Carina, Tina, Wenche

Meldt forfall:    Kjersti

Ikke møtt:    

Referent:     Wenche

Møtestart:     19:00

Møteslutt:     21:00

1    HALL:

rapport fra hallkomiteen - informasjonspunkt

Retningslinjer for bruk av hallen - beslutningspunkt

Treningsavtale - beslutningspunkt

●    Rapport og oversikt over økonomi sendt på epost

●    Retningslinjer for bruk av hall er sendt på epost - gjennomgang og klargjøring - Kjersti sender ut

    Hallkom v/ Eva

2    ØKONOMI:

Gjennomgang av klubbens økonomi - informasjonspunkt v/Birgitte

●    Birgitte redegjør for økonomien i klubben     Birgitte    

3    TILSYNSRAPPORT FRA ELVIA:

Klubben har fått anmerkninger på elektrisk anlegg - elektriker må bestilles - beslutningspunkt

●    Frist 9/12 for å utbedre jordfeil

●    Tina sjekker tilbud med sambo    Alle 

4    INNKJØP:

Søknad om innkjøp av utstyr til AG - beslutningspunkt

Innkjøp av utstyr til RL - beslutningspunkt

●    AG: bestiller nytt hjul for blåbærpenger

●    Rally: skiltholdere og lammineringslommer        

5    WEB-KOMITE:

Therese kan ikke sitte som eneste person til å oppdatere og vedlikeholde web'en vår og har signalisert at hun ønsker å trekke seg ut.

Forslag til beslutning: Det opprettes en egen web-komite med medlemmer fra alle grener og styret.

Forslag til sammensetning - beslutningspunkt:

Kjersti P - leder av Web-komite

Mette - repr. fra styret

Heidi - repr. fra valp/ung (ikke forespurt)

Maria - repr. fra RL (ikke forespurt)

3 repr. fra AG

1 repr. fra LP

Tone E - repr. fra Smeller (ikke forespurt)

NYTT PÅMELDINGSSYSTEM:

Det har blitt utarbeidet påmeldingssystem til våre treningsområder. Systemet må testes og forslaget er at klubbens instruktører blir testere.

Beslutningspunkt:

LP- og RL-instruktører starter testing uke 42

AG-instruktører starter testing 1. november

Det avholdes informasjonsmøte/oppstartsmøte i uke 42

●    Enige om at vi bør ha en webkom

●    AG - Merethe

●    Mette snakker med Therese

●    Utsetter beslutninger til neste møte

●    Påmeldingssystem - ser ut som det kan bli veldig bra

●    Kan teste som planlagt; uke 42 og fra 1 november    Alle

Mette    

6    Annet

●    Birgitte - Stor Cash - kreditt/kort så de kan sende faktura - Stevnekom eller kioskkom bestemmer

●    Birgitte - valp/ung og ut i verden ligger under styre og styres av valp/ungkom

●    Birgitte - har oversikt over dekning

●    Birgitte - vi bør bruke klubbens instruktører, hvis mulig, når vi holder kurs - ellers tjener klubben lite penger

●    Komiteenes arbeidsinstruks må oppdateres - hvor komite oppdaterer sine instrukser - fremlegges for styret

●    Birgitte - hva har skjedd med smeller? Nytt regelverk er enda ikke godkjent ……… Sparke i gang smeller når nytt regelverk er på plass





Referat august 2024: Hall og treningsavgift

Postet av Drøbak Hundeklubb den 11. Aug 2024

Informasjonsbrev med siste nytt fra hallkomiteen og informasjon om priser og påmelding til trening i den nye hallen

Det nærmer seg med stormskritt at vi skal flytte inn i ridehallen! Vi håper og tror at kontrakten blir undertegnet om noen få dager.

Som vi gleder oss!!

Informasjon fra Hallkommiteen:

Ad kunstgress

Hallkomiteen driver fortsatt med utredningsarbeid, og det er stor sannsynlighet for at kunstgress ikke er på plass til innflyttingsdag. Vi vil heller vente, og få et godt gress, heller enn et sjansespill. Det er gode treningsforhold i hallen også uten kunstgress (samme underlag som under EU / juior VM i agility for de som vet hva det er), og et helt annet underlag enn i den andre ridehallen vi har vært i tidligere. Vi gjør alt vi kan for at alle grupper skal få en prøvetreningstime, før innflytting.

Vi har fått testet noen typer kunstgress, men er ikke helt fornøyd med testresultatene så langt. Til vår overraskelse er det fortsatt slik at de aller fleste velger granulat som fyll i kunstgresset (eksempelvis Fredrikstad som skal legge nytt kunstgress nå).

Jutagresset som flere har, blant annet Follo, er det mange hunder som sliter med, og vi prøver derfor å finne et miljøvennlig alternativ som er bra med tanke på både poter og fart. Vi har vært i Finland på research og fortsetter dialog med «kunstgressfolka» for å finne best mulig kunstgress.

Mye bedre å leve med litt enkle løsninger helt i startfasen, og få gode løsninger raskt på plass deretter.

Vil du jobbe i en komité?

Alle komiteene er heller ikke på plass, så hvis noen ønsker å bidra i halldrift og

Sponsorkomiteen er det bare å hyle ut! Husk at dette er noe vi gjør sammen! Det er viktig for klubben at alle dere som blir med som hall-abonnenter skal ha et eierskap til hallen. Skal vi få dette til er vi avhengig av delaktighet og engasjement fra alle, altså eierskap. 

Rutiner og treningstider

Hallkomiteen holder på å lage rutiner og sette opp treningstider i hallen så det kommer på plass før innflytting. Rutiner og treningstider skal godkjennes av styret i i løpet av august.

Betaling og registrering

Det utredes nå gode og enkle løsninger for betaling av treningsavgift og booking av treningstid i hallen. Det viser seg at løsningene som Follo og Stovner har ikke er så enkle som de først virket. Det jobbes intensivt med gode løsninger for oss, men det er bestemt at vi fram til 1.april 2025 kjører en enkel løsning, for da har vi god tid til å finne den beste VARIGE løsningen:

Hallabonnement betales gjennom en kursregistrering på dagens hjemmesider. Mer informasjon nederst i dette nyhetsbrevet.

Egentrening skal registreres i samme treningsark som brukes for ute-plassen i dag. Vi lager en fane for ute-plassen og en fane for hallen, MEN reglene for når vi kan trene og hvor ofte du kan booke deg inn på egentrening blir de samme. 

Hallkomiteen har tatt på seg det manuelle arbeidet det blir å påse at alle regler blir fulgt og betaling gjennomført.

Lurer du på noe vedrørende hallen?

Hallkomiteen bli veldig glade hvis du tar kontakt! Alle spørsmål og innspill er velkomne!

Ta kontakt med enten Kjersti Ørgersen, Tone Ellingsen eller Eva Tønnessen. 

Hallkomiteen har flat struktur og snakker alltid sammen, så det er bare å spørre en av dem.

 

 

Informasjon om treningsavgift for vinteren 2024/2025

Det er litt forskjellige alternativ avhengig  av hvilken gren du trener, hvor mange hunder du har og hvor gammel du er. 

Dette er alternativene:

Agility

All trening vil foregå i hallen for deg som trener AG og du må ha hall-abonnement både sommer og vinter. Total pris pr. år blir 4200,- 

Dette gir tilgang til fellestreninger og egentrening, samt egentrening utendørs på appellplassen ved klubbhytta og inne i klubbhytta. 

Hvis du vil trene med to hunder på fellestreninger, som er max antall hunder pr. medlem for AG, betaler du halv pris for hund nummer to. Totalpris pr. år blir 2100,- for hund nummer to.


Pris vinteren 24/25

Hall-abonnement vinteren 24/25

2100,-
Hall-abonnement hund nummer 2 vinteren 24/25
1050,-

 

LP:

Du kan velge om du vil trene ute hele året, ute om sommeren og inne om vinteren, eller inne hele året. Hall-abonnement gir tilgang til egentrening i hallen og egentrening utendørs på appellplassen ved klubbhytta og inne i klubbhytta.

Hvis du vil trene med to hunder innendørs betaler du halv pris for hund nummer to.


Pris vinteren 24/25

Total per år
Ute hele åretGratis1000,- (NB! Det blir ikke måkt snø på banen om vinteren)

Hall-abonnement vinteren 24/25

2100,-

Hall-abonnement hund nummer 2 vinteren 24/25
1050,-


I tillegg til egentrening vil vi sette opp kurs med instruktør(er). Kurs vil ha halv pris for deg som har hall-abonnement. Dobbel pris dersom du ikke har hall-abonnement.

Dersom du trener med to hunder er det dobbel pris på kurs for hund nummer to (med mindre du har betalt hall-abonnement for hund nummer to – da er det halv pris).

Pris for kurs er ikke fastsatt ennå, men vi ser for oss å sette opp lavterskel-kurs for rekruttering til LP og Bruks.

Smeller:

All trening av Smeller foregår i klubbhytta i Oberst Eriksens vei 43. Pris helår kroner 1000,- 

Dette gir deg tilgang til å trene smeller inne i klubbhytta, samt egentrening utendørs på appellplassen.


Pris vinteren 24/25

Hall-abonnement vinteren 24/25

500,-
Hall-abonnement hund nummer 2 vinteren 24/25
250,-

 

 

Rallylydighet:

Du kan velge om du vil trene ute hele året, ute om sommeren og inne om vinteren, eller inne hele året. Hall-abonnement gir tilgang til egentrening i hallen og egentrening utendørs på appellplassen ved klubbhytta og inne i klubbhytta.

 


Pris vinteren 24/25

Total per år
Ute hele åretGratis1000,- (NB! Det blir ikke måkt snø på banen om vinteren)

Hall-abonnement vinteren 24/25

2100,-

Hall-abonnement hund nummer 2 vinteren 24/25
1050,-

I tillegg til egentrening vil vi sette opp kurs med instruktør(er). Kurs vil ha halv pris for deg som har hall-abonnement. Dobbel pris dersom du ikke har hall-abonnement.

Dersom du trener med to hunder er det dobbel pris på kurs for hund nummer to (med mindre du har betalt hall-abonnement for hund nummer to – da er det halv pris).

Pris for kurs er ikke fastsatt ennå, men vi ser for oss å sette opp forskjellige minikurs/tema-kurs utover vinteren og våren 2025.

 

AG Barn og hund-trening: 
Trening er gratis for deg som trener på tirsdager.

Treningen blir utvidet til tirsdager fra 16.30-19.30. Denne treningen tar juleferie i desember og januar, men pågår ut november og starter igjen i februar, med ulike aktiviteter for barn og hund, tilpasset vær og føre.

 

Under 18 år: 
Halv pris på alle priser.

 

Til deg som trener flere grener:

Dersom en av grenene du trener er AG, må du ha hall-abonnement både sommer og vinter. Total pris pr. år blir 4200,- 

Dette gir tilgang til fellestreninger og egentrening, samt egentrening utendørs på appellplassen ved klubbhytta og inne i klubbhytta for alle grener du trener.

Dersom du trener flere grener, men AG er ikke en av disse, kan du velge om du vil trene bare ute, ute om sommeren og inne om vinteren eller inne hele året. 

Dersom Smeller er en av flere grener du trener, betaler du for en annen gren, men ikke noe i tillegg for Smeller.

Hall-abonnement gir tilgang til egentrening i hallen og egentrening utendørs på appellplassen ved klubbhytta og inne i klubbhytta for alle grener du trener.


Pris vinteren 24/25

Total per år
Ute hele åretGratis1000,- (NB! Det blir ikke måkt snø på banen om vinteren)

Hall-abonnement vinteren 24/25

2100,-

Hall-abonnement hund nummer 2 vinteren 24/25
1050,-

 

Informasjon om påmelding og betaling:

Vi tror dette kommer til å bli et poulært treningstilbud i vårt område og forventer pågang og en økning i antall medlemmer.

For å sikre eksisterende medlemmer plass i hallen, har vi besluttet at alle som var medlem 11. juni 2024 – dagen vi besluttet å leie hall – får førsterett til hall-abonnement.

Andre som søker seg til oss må avvente til vi ser hvor mange av våre egne medlemmer som vil trene innendørs i hallen.

Frist for påmelding og betaling er snarest og senest 1. september 2024.

Du melder deg på og betaler ved å registrere deg på ønsket «kurs»:

Hallmedlemskap vinter 24/25

AG, LP og Rallylydighet: Legg aktuelle alternativ i handlekurven og betal via denne linken:

Hallmedlemskap vinter 24/25 (drobak-hundeklubb.no)    

Smeller-trening vinter 24/25

Legg booking for Smeller-trening i handlekurven og betal via denne linken:

Smeller-trening vinter 24/25 (drobak-hundeklubb.no)

Hvis du bare vil trene utendørs trenger du ikke å betale noe før til våren. Betalingsfrist vil bli medio mars 2025. Det er altså gratis å trene ute fram til 1. april 2025.

Barnetreningen på tirsdager og øvrige kurs som allerede er satt opp, vil gå utendørs som planlagt.

Det vil ikke bli satt opp nye kurs eller organiserte fellestreninger utendørs etter 1. november 2024. Fra 1. november vil alle kurs, fellestreninger, egentreninger og evt. stevner bli arrangert i hallen gjennom vinteren.

Har du spørsmål om dette? Ikke nøl med å ta kontakt med styret på:  drobakhundeklubb@gmail.com

 

Vi gleder oss til å trene sammen i den nye hallen!


Mvh

Styret

Drøbak hundeklubb




PROTOKOLL FRA EKSTRAORDINÆRT ÅRSMØTE TIRSDAG 11. JUNI 2024

Postet av Drøbak Hundeklubb den 17. Jun 2024

 

PROTOKOLL FRA EKSTRAORDINÆRT ÅRSMØTE TIRSDAG 11. JUNI 2024 KL. 19:00 – HEER GRENDEHUS 

 

Ordstyrer: Kjersti Pettersen 

Referent: Wenche Skau 

Tellekorps: Tonje og Helene 

Sjekk av medlemslister: Tone Ellingsen og Kjersti Ørgersen 

Undertegne protokoll: Yvonne og Silje 

Godkjenne innkalling: JA 

Antall fremmøtte: 67 

 

Sak 

  • Leie av hall ved Drøbak ridesenter v/ Hallkommite: Eva Tønnesen, Tone Ellingsen og Kjersti Ørgersen
  • Informasjon sendt ut til alle medlemmer i forkant

 

Avstemning Ja eller nei til hall: Enstemmig JA, 67 av 67 




Referat fra etter ekstraordinært årsmøte 11. juni

Postet av Drøbak Hundeklubb den 17. Jun 2024

Styremøte Drøbak Hundeklubb 
Dato: 06.06.2024  / på hytta 

Møte nummer 7 – 2024 

 

Deltagere: 

Mette, Tone, Kjersti P, Kjersti Ø, Birgitte, Merethe, Bettina, Carina, Tina, Wenche 

Meldt forfall: 

 

Ikke møtt: 

 

Referent: 

Wenche 

Møtestart: 

19:00 

Møteslutt: 

21:00 

 

 

Sak 

Ansvar 

Frist 

 

Hall 

  • Eva orienterte om hallsaken
  • Info til alle medlemmer sendes ut på epost og deles på facebook
  • Styreansvarsforsikring – sjekke hva det koster
  • Styret er enstemmig for å anbefale hall

Eva 

 

 

 

Birgitte 

 

 

Lage Nyhetsbrev/epost som sendes ut 2-4 ganger i året,  

med info til alle medlemmer om planlagte kurs og evt 

  • Bruke DHK-hovedside facebook aktivt
  • Komiteene må skrive for hver gruppe og sende til Kjersti
  • Legge ut på facebook med link til hjemmeside
  • Oversikt over komiteer – hvem er med
  • Nyhetsbrev MAI: Borgertog 17 mai – LP stevne 25 mai -NM AG 8 og 9 juni
  • Nyhetsbrev JUNI: Hall - AG stevne 10 og 11 august - RL stevne 7 og 8 september – Resultater LP og NM AG – God sommer!

 

Alle 

 

 

Sende inn lovendringer til NKK med sporing – Wenche ordner dette med hjelp fra Kjersti   

 

Kjersti 

Wenche 

Utsatt 

 

Annet 

  • RL-instr søker styret om tilskudd til FCI webinar, kr 1000 – OK

 

  • AG Blåbærstevne: 22 juni, 3 august og 21 september – OK, legg i kalender - må ikke kræsje med andre oppsatte ting

 

  • Powerbank tidtakersystem x 2, kr 800 – OK

 

  • Epost fra LP vedr ny LP komite – OK

 

  • Neste styremøte: 11 juni etter årsmøte

 

  • Styremøte etter sommeren første tirsdag i mnd - første møte 27 august

 

 

Mette 

 

Merethe 

 

 

Merethe 

 

Kjersti P 

Alle 

 

Alle