Drøbak Hundeklubb (DHK) er en klubb for alle som har hund, enten du konkurrerer eller vil ha hund som turkamerat.

Drøbak Hundeklubb ble grunnlagt i 1972, har ca. 350 medlemmer.

DHK driver organisert trening med autoriserte instruktører  i en rekke ulike kurs og grener.
Les mer om våre aktiviteter og grener her.

Velkommen til Drøbak hundehall ved Drøbak ridesenter.
Noen retningslinjer ved ankomst

1: Husk at du befinne deg på et ridesenter, her bor det mange hetser som fortjener at vi tar hensyn til dem.

2: Det er båndtvang for hunder som benytter seg av hallen på selve ridesenteret året rundt. Det finnes mange fine turmuligheter fra ridesenteret. Kart blir laget og stier merket så raskt vi får det til. I skogen og på stier gjelder de normale båndtvangsreglene.

3: Lufting av hund skjer altså på veien nord fors enteret, på jordet vest og stier øst og sydover. Aldri melloms tallene og byggene.

4: Vi rydder etter oss både ute og inne. Søppel putter du i søppelkasser/søppelposer som står ved begge inngangene, merket Drøbak hundehall

5: Vi slukker alle lys etter oss hvis vi er siste mann eller kvinne i hallen.

6: Vi parkerer foran ridesenteret når vi ankommer. Det beste er om bilene blir det stående der, men under trening (ikke stevner) kan det være nødvendig å parkere bak ved hinderrommet. Da benyttes anviste plasser OG man kjører veien der det står enveiskjørt. Det skal aldri kjøres gjennom selve ridesenteret.

7: Husk: Vær snill og grei både mot egen hund og de du måtte møte, både på 2 og fire ben.

8: Følg ellers retningslinjer for bruk av hallen. De er oppslått inne i hallen og du finner de her:

Dog doing slalom

Hvor er DHK Hallen?

DHK Hallen er hos Drøbak Ridesenter, Nordre Ellevei 40, 1449 Drøbak  r, ca. 3 km fra Drøbak sentrum i Frogn Kommune.

Lover og regler

Drøbak Hundeklubb er underlagt NKK hvilket betyr at vi er pålagt å overholde gjeldene regelverk. Her kan du lese NKKs retningslinjer for hold og trening av hund

Generelle regler for hundehold, som alle er pålagt å følge, kan du lese her: Hundeloven

I tillegg har DHK sine egne regler som alle medlemmer må følge, de kan du lese her.

Dog doing slalom