Sporkurs

Arrangør: Drøbak Hundeklubb
Påmeldingsfrist: 12.04.2024 20:00

Påmelding fra kr 2 000,00 inkl. avgifter

Sporkurs og å gå spor er en suveren mental aktivitet for hunden!

Spor er en favorittgren, for det er noe man også kan drive med alene uten så mye hjelp og det er bare fantasien som setter grenser for hvor og hvordan et spor kan gå.

På kurset vil vi gå gjennom litt grunnleggende om spor i tillegg vind, terreng, linebruk, belønning etc.

Dato:

Fredag 12. april kl. 18:00-20:00 - Teori

Lørdag 13. april kl. 10:00-15:00 - Praktisk

Søndag 14. april kl. 10:00-15:00 - Praktisk

Instruktør:

Mona Herjuaune, utdannet NKK-instruktør trinn II Bruks og aktiv i Norske Redninghunder, samt instruktør og dommer der. I tillegg er hun hundefører i Norske Redningshunder og har vært innom konkurranser i bruks og LP, men falt ned på redningshund.

Forkunnskaper:

Det er ikke noe krav om nivå på ekvipasjene, man jobber ut fra det hund og fører allerede kan/ikke kan. Så om man er helt fersk eller har litt erfaring, så går begge deler helt fint.

Ta med på kurs:

• Vann og skål
  • Sporline og sele
  • Teppe
  • Leker
  • Godbiter av ulike slag (det går mer enn du tror)
  • Klær etter været

• Påmeldingen er bindende.
  • Av-melding kan kun skje vederlagsfritt ved bekreftelse med gyldig sykemelding fra lege eller attest fra dyrlege.
  • Kursdeltaker deltar på eget ansvar og er selv ansvarlig for eventuell skade hunden forårsaker.
  • Dersom en skade skulle ramme hund eller fører, kan det ikke fremmes erstatningsansvar overfor arrangøren med mindre skaden skyldes grov uaktsomhet fra arrangørens side.

Ved spørsmål send gjerne en mail til drobakhundeklubb@gmail.com