Rallylydighet: Konkurransekurs (mandager)

Arrangør: Drøbak Hundeklubb
Påmeldingsfrist: 11.03.2024 22:00

Påmelding kr 900,00 inkl. avgifter

Drøbak hundeklubbs Konkurransekurs er beregnet på deg som ønsker å konkurrere eller allerede er i gang med å gå konkurranser i rallylydighet.

Vi trener på alle klasser og deler inn deltakerne i to grupper: Klasse 1-2 og klasse 3/elite. Hver kurskveld gjøres så lik en reell konkurransesituasjon som mulig og vi legger vekt på at ekvipasjene skal lære av hverandre.

Vår mening er at om du skal bli god i praksis, så må du kunne teorien. Derfor ønsker vi at du skal lære regelverket for å kunne ta gode valg når du går en rallylydighetsbane, det være seg veivalg, plassering i forhold til skilt, hva bør repeteres og hva skal du «bare la gå», med mer.

Vi tilstreber oss å gi individuelle råd slik at du får trent på det som er viktig for deg og din hund akkurat nå. Kanskje er det du som må trene mer på ditt kroppsspråk og fotarbeid, kanskje har hunden din tilsynelatende glemt gamle kommandoer og må «rykke litt tilbake» eller dere trenger nye utfordringer begge to.

Kurset passer for alle raser og størrelser.

Kurset avholdes mandager:

Oppstart; Mandag 11. mars kl. 20:00

Kurset gjennomføres 12 mandager, der det er pause i påsken og pinsen.

Siste kursdag er mandag 10. juni

Forkunnskaper:

Du må ha gjennomført introkurs i Rallylydighet i Drøbak Hundeklubb, konkurrere/ha en plan om å starte å konkurrere og være medlem av klubben.

Ta med på kurs:

• Vann og skål
  • Halsbånd og line
  • Leker
  • Godbiter av ulike slag (det går mer enn du tror)
  • Bur/bil
  • Klær etter været

• Av-melding kan kun skje vederlagsfritt ved bekreftelse med gyldig sykemelding fra lege eller attest fra dyrlege.
  • Kursdeltaker deltar på eget ansvar og er selv ansvarlig for eventuell skade hunden forårsaker.
  • Dersom en skade skulle ramme hund eller fører, kan det ikke fremmes erstatningsansvar overfor arrangøren med mindre skaden skyldes grov uaktsomhet fra arrangørens side.

Ved spørsmål send gjerne en mail til drobakhundeklubb@gmail.com