Miljøtreningskurs - dato blir annonsert senere

På dette kurset trener vi på å mestre ulike øvelser hunden skal kunne i hverdagen. Vi fokuserer på hundens forståelse av øvelsene og hvilke regler som gjelder for hverdagen. Målet er at hunden skal kunne være med deg i alle situasjoner og at den kan holde på konsentrasjonen og være i ro selv med mye forstyrrelser rundt.

Kurset foregår ulike steder i Drøbak hver uke. Dette for at dere skal bli vant til å trene i ulike miljøer og med mange forstyrrelser. Dette kurset passer for ALLE som vil og trenger å videreutvikle treningen fra «kursplassen» og ut i hverdagen. Hunden må være fylt 6 måneder før kursstart.

Har du en yngre hund? Sjekk ut vårt kurs: Hverdagslydighet i miljø for unge hunder

På kurset vil vi trene på følgende øvelser i forskjellige miljøer og med mange forstyrrelser:

• Ro og fokus
  • Kontakt og samarbeid
  • Innkalling
  • Gå pent i bånd og passeringer
  • Bli-trening
  • Trening på ulikt underlag

Vi vil også fokusere på å lese hundens signaler slik at du kan tilpasse treningen etter hvilke behov hunden din har.

Vi lærer inn øvelsene på en positiv måte med hjelp av godbiter, leker og riktig bruk av stemme og kroppsspråk.

Kurset holdes i løpet av fem onsdager kl. 18:30 - 20:00

• Datoer blir annonsert

I forkant av hver kursdag sender vi ut e-post med med informasjon om hvor dere skal møte opp, ettersom stedet vi trener endres fra uke til uke.

Forkunnskaper:

Det er ingen krav til forkunnskaper men vi anbefaler å ha gått valpekurs eller valp- og unghundskurs i forkant.

Og hunden må være 6 måneder eller eldre.

Ta med på kurs:

• Halsbånd, sele og line
  • Langline
  • Leker
  • Godbiter av ulike slag (det går mer enn du tror)
  • Klær etter været og godt humør

• Avmelding kan kun skje vederlagsfritt ved bekreftelse med gyldig sykemelding fra lege eller attest fra dyrlege.
  • Kursdeltaker deltar på eget ansvar og er selv ansvarlig for eventuell skade hunden forårsaker.
  • Dersom en skade skulle ramme hund eller fører, kan det ikke fremmes erstatningsansvar overfor arrangøren med mindre skaden skyldes grov uaktsomhet fra arrangørens side.
  • Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurset senest 1 uke før oppstart ved for få påmeldte (under 5). Deltagere får da refundert kursavgiften.

Ved spørsmål send gjerne en mail til  drobakhundeklubb@gmail.com

Ved kurspåmelding er det nødvendig å opprette en profil via Idretten Online, dette er en gratis profil og er ikke det samme som medlemskap i klubben. For å opprette en profil kan du følge stegene ved å trykke "påmelding" på dette kurset eller lese om å opprette en profil her.