Unghundkurs

Påmelding fra kr 2 000,00 inkl. avgifter

Ønsker du deg en hund som alltid kommer på innkalling, går pent forbi andre hunder og kan være med på kafé eller fotballkamp? Det er aldri for sent å starte. Når du deltar på unghundkurset vårt vil du lære treningsmetoder som gjør deg rustet til å trene hunden din til det målet du setter deg.

Dette kurset er for alle hunder fra 6 måneder og oppover – uansett rase og ferdighetsnivå. Vi fokuserer på et positivt samspill mellom hund og eier, der god kontakt, belønning og lek er viktige elementer.

Øvelsene på kurset er de samme som på valpekurset, men med flere og vanskeligere forstyrrelser tilrettelagt for hundens alder. Vi jobber med øvelser som:

• Belønningsmetoder
  • Båndtrening
  • Følge fører
  • Innkalling
  • Være i ro-trening
  • Hilse-trening

Vi lærer inn øvelsene på en positiv måte med hjelp av godbiter, leker og riktig bruk av stemme og kroppsspråk. Våre erfarne instruktører tilpasser treningen basert på din rase og ferdighetsnivå.

I løpet av kurset vil vi også gå igjennom temaer som kjønnsmodning, håndtering og hjemme-alene-trening. Det er selvfølgelig mulig å stille spørsmål med utfordringer du har relatert til egen rase/hund.

Ved å delta på et unghundkurs gir du hunden din en flott mulighet til å bli introdusert for ulike mennesker, hunder og miljøer på en kontrollert og trygg måte. Dette bidrar til å bygge selvtillit hos hunden din og redusere risikoen for atferdsproblemer senere i livet.

Unghundkurset er designet for hele familien, uansett alder. Både voksne og barn er hjertelig velkomne til å delta og lære sammen.

Kurset holdes i løpet av en søndag og to onsdager, samt et digitalt teorikurs i forkant:

Kurset starter med et digitalt teorikurs som sendes ut ca 1 uke i forkant av praktisk kurs.

Søndag 12. mai 10:00 - 13:30 Praktisk del med hund
Onsdag 15. mai 20:00 - 21:00 Praktisk del med hund
Onsdag 22. mai. 20:00 - 21:00 Praktisk del med hund

Forkunnskaper:

Det er ikke nødvendig med noen forkunnskaper.

Instruktører:

Mette, Torill og Birgitte

Ta med på kurs:

• Vann og skål
  • Halsbånd, sele og line
  • Leker
  • Godbiter av ulike slag (det går mer enn du tror)
  • Bur/bil
  • Lunsj til deg selv (vi har tilgang til hytte hvor man kan koke vann/kaffe og ha ting i kjøleskap)
  • Klær etter været
  • En uthvilt hund, kurs kan være krevende for både to- og firbente
  • Vaksinasjonskort/pass (vi tar stikkprøver)

• Påmeldingen er bindende.
  • Avmelding kan kun skje vederlagsfritt ved bekreftelse med gyldig sykemelding fra lege eller attest fra dyrlege.
  • Kursdeltaker deltar på eget ansvar og er selv ansvarlig for eventuell skade hunden forårsaker.
  • Dersom en skade skulle ramme hund eller fører, kan det ikke fremmes erstatningsansvar overfor arrangøren med mindre skaden skyldes grov uaktsomhet fra arrangørens side.
  • Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurset senest 1 uke før oppstart ved for få påmeldte (under 5), eller slå sammen kurset med valpekurset slik at treningstidene kan endres. Kursdeltaker får da skriftlig melding om endringen og mulighet til å melde seg av og få refundert kursavgiften dersom vi ikke finner en løsning som passer.

Ved spørsmål send gjerne en mail til drobakhundeklubb@gmail.com

Ved kurspåmelding er det nødvendig å opprette en profil via Idretten Online, dette er en gratis profil og er ikke det samme som medlemskap i klubben. For å opprette en profil kan du følge stegene ved å trykke "påmelding" på dette kurset eller lese om å opprette en profil her.